Spring katt! Spring!

11 februari, 2014
Av Jonas Nilsson Spel 2 comments

Spring katt! Spring!

Har tankar på att göra ett enkelt nyan-cat-inspirerat spel. Fick en släng av inspiration gjorde följande utkast på 2 timmar:

Det tog lite tid att få till grafiken så att den ser så lik ut originalet som möjligt.

Spelidén är inte riktigt färdig. Troligtvis kommer jag att lägga upp allt som artiklar på csharpskolan som vanligt. Kanske det denna gång blir en app till Windows 8/Windows Phone också.

Skapade ett YouTube-konto för att kunna slänga upp lite ”slask”-video. Det är ingen kanal som jag hade tänkt använda till artiklar eller så annars.

UPPDATERING: Ladda hem Flappy Nyan Cat v.1.0

2 comments on Spring katt! Spring!

1. Simon skriver:

Behöver du lite hjälp?

Är gärna med och hjälper till jag är en SharePoint Student från EC utbildning/Hermods koncernen pluggar mycket C# just nu .

Släng i väg ett beskrivelse mail så om du är intresserad så kollar vi på det

/ Simon Hällström

1. admin skriver:

Roligt! Jag skickar ett mail.